Využijte sílu affiliate marketingu a navyšte svůj zisk!

Slyšeli jste už o affiliate marketingu? V porovnání se zavedenými reklamními modely nabízí účinnou propagaci výrobků a služeb. Za minimální náklady.

Affiliate marketing je relativně mladým odvětvím – během 25 let své existence ale stihl tvář moderního marketingu proměnit k nepoznání.

Doporuč mě a odměním se ti!

Princip affiliate partnerství je jednoduchý. Prodejce se smluvní stranou domluví nenásilnou propagaci svého produktu na stránkách affiliate partnera, ten zavedenými obchodními postupy láká potenciálního zákazníka ke koupi. Pokud se mu to podaří, obdrží partner od prodejce dohodnutou odměnu – nejčastěji provizi z prodeje, nebo fixní částku.

Zásadní metrikou je přitom počet prokliků ze stránek partnera na web prodejce. Nemusí jít přitom jen o koupi produktu. Affiliate marketing se používá i pro vyplnění formuláře, zanechání telefonu nebo e-mailové adresy – tu lze pak využít v rámci oblíbeného e-mail marketingu.

Kolik kliků máš, tolikrát jsi prodejcem

Raná 90. léta možná Česku vysloužila přezdívku divokého východu, na poli affiliate marketingu se ovšem od prvních krůčků počítalo s přehledným a transparentním systémem.

Důvody byly nasnadě – systém prokliků lze snadno zneužít. Stačí dohoda s třetí stranou a zisk affiliate partnera vzroste do závratných výšin. A opravdu, především v počátcích affiliate marketingu nebyly podobné pokusy o podvod žádnou výjimkou.

Zmíněný systém prodejci prodejci obešli jednoduše – provizi začali vyplácetpo uskutečnění obchodu. Potřeba měřit počet tzv. „leadů” na stránky prodejce nicméně zůstala. Ze statistik lze totiž odvodit, jak efektivní daná kampaň je, které metody propagace fungují, a které mají na prodej výrobků nebo služeb nulový dopad.

Správný nástroj = základ efektivního marketingu

Možností, jak affiliate kampaň spravovat, je hned několik. Liší se cenou, náročností na provoz, ale třeba také požadavkem na vývojářské znalosti.

Nejlevnějším (v podstatě bezplatným) způsobem je totiž naprogramování vlastního softwaru. To už je ale vyšší dívčí a pokud nejste zkušeným programátorem, do podobného podniku se ani nepouštějte. Na druhou stranu můžete program plně přizpůsobit svým požadavkům a lze na něm sledovat přesně ta data, která k provozu kampaní potřebujete. Zkušenost k nezaplacení – za samotný vývoj se ovšem přes kapsu plácnete.

Sítě, nebo programy?

Na opačné straně spektra stojí provizní sítě. Nabízí databází potenciálních affiliate partnerů, umožňují nahrát materiály nezbytné pro propagaci. Vše má pod palcem tým zkušených vývojářů, který ručí za provoz i přehlednost statistik. Nevýhoda? Vyšší náklady – až pětina částky, kterou partnerům vyplácíte.

Zlatou střední cestu nabízí provizní programy. Podobně jako sítě zobrazují statistiky, počet prokliků, uskutečněných obchodů a výši provize. Vhodné partnery pro propagaci svých produktů už ale musíte najít sami. Na druhé straně je jejich užívání zpravidla zpoplatněno paušálem.

Affiliate partnerství je výhodnou formou marketingu – vynáší peníze, propaguje prodejce i affiliate partnera. V České republice jej přitom využívají jen 2 % podnikatelů. Připojíte se k nim i vy?

Michal Kolář
Michal je lídr projektu ProAffil - aplikace na správu provizního programu. Mimo to je také dlouholetý affiliate manažer celé firmy SmartSelling a.s. a úspěšný affiliate parter, který propaguje velké online kampaně v CZ/SK.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *