Přestože je affiliate (provizní) partnerství ve světě zavedenou a oblíbenou formou marketingu, v České republice jej využívají jen 2 % podnikatelů. A to navzdory tomu, že provizní marketing násobí obrat, přináší konkurenční výhodu i možnosti zajímavé spolupráce.
V čem je háček?
Affiliate marketing dojíždí především na neznalost českých podnikatelů. Mnoho z nich byl odchováno ve světě bez moderních technologií a novým směrům marketingu zkrátka nerozumí. Ke své škodě.
Provizní partnerství totiž nabízí – zvláště u nás – obrovský náskok před konkurencí. I proto má affiliate kampaň pro podnikatele často zásadní dopad. Jednoduše řečeno: úspěšný provizní marketing dokáže rozhodnout o tom, zda se na trhu udržíte, nebo s podnikáním skončíte.
Základním předpokladem úspěšného affiliate marketingu je nalezení spolehlivého partnera, který podniká v oboru příbuzném tomu vašemu.
Jen to ale nestačí.
K úspěchu v provizním partnerství záleží i na povaze vašeho výrobku nebo služby. Platí jednoduchá rovnice – čím lépe pochopitelný váš produkt je, tím spíše bude vaše affiliate kampaň slavit úspěch.
Složité produkty nejsou pro provizní marketing vhodným subjektem. To samé ovšem platí i pro služby, které člověk potřebuje jednou za několik let – typicky např. technická kontrola vozidla.
Pokud se pro affiliate marketing rozhodnete, potřebujete jediné – čas. Rozběhnout kampaně chvíli trvá, investované prostředky se vám ale mnohonásobně vrátí.
Alternativou je najmutí spolehlivého projektového manažera (affiliate manažera), který za vás tvorbu i správu provizních kampaní odřídí.